David Hampl
26 února, 2019

Štíhlá postava je dnes jedním z ideálů krásy a touha po ní nás často vrhá do náručí nejrůznějších diet. Určitě jste jich sami za život už několik, s menším či větším úspěchem, vyzkoušeli. Pokud stále nejste spokojeni, vyzkoušejte naší dietu 10 x 10. Její hlavní výhodou je, že se přizpůsobuje našim individuálním potřebám, což je pro zaručení úspěchu velmi důležité. Každý jsme totiž jiný, proto také dieta, díky které zázračně zhubla vaše kamarádka, nemusí fungovat ve vašem případě zcela stejně.

Ušití diety na míru samozřejmě nabízejí i nejrůznější výživoví specialisté a poradci, jejich služby jsou ale poměrně dost drahé. Proto, pokud se vám nechce vaše peníze i čas investovat do jejich kapes, zkuste dietu 10 x10. Proč 10 x 10?  Dieta pochází z anglicky mluvících zemí, kde se váha udává v librách a bylo zjištěno, že díky této dietě můžete snadno zhubnout 10 liber za 10 dní, což odpovídá přibližně 4,5 kg.

Důležitost bílkovin

Až si budete podle níže uvedených návodů sestavovat váš vlastní jídelníček, ujistěte se, že alespoň 30 % z něj je tvořeno bílkovinami. Strava bohatá na bílkoviny (ryby, kuřecí maso, vejce, mléčné výrobky) totiž stimuluje spalování tukových zásob a zároveň snižuje naši chuť na sladké. Jak by tedy mohl vypadat váš týdenní jídelníček?

Pondělí

Příkladem vhodné snídaně je ta, bohatá na zeleninu, například tedy salát z rajčat, okurek, čínského zelí s olivovým olejem a dvěma vejci naměkko. Jako nápoj se doporučuje káva nebo zelený čaj, samozřejmě bez cukru. Dopolední svačinu tvoří sendvič s nízkotučným sýrem a několika listy hlávkového salátu. K obědu dvě grilovaná kuřecí prsa a opět zeleninový salát, tentokrát z okurek, ředkviček, rajčat a semínek, ochucený jednou lžičkou olivového oleje. K odpolední svačině si dejte jogurt a čerstvé ovoce. Chutnou večeři si připravíte z lososa a orestovaného lilku či cukety se strouhaným sýrem a bylinkami. Než půjdete spát, můžete vypít ještě sklenici mléka či kefíru.

Úterý

Den začněte omeletou ze dvou vajec se zeleninou, jogurtem a kávou bez cukru. K dopolední svačině vám postačí jogurt, bílý či s ovocem. Obědem může být filet z lososa a zeleninové ragú. K večeři si připravte grilovaný hovězí steak se zeleninovým salátem a olivovým olejem, k pití káva či zelený čaj. Než půjdete spát, můžete si opět dát ještě sklenici čerstvého mléka či kefíru.

Středa

Den začnete omeletou ze dvou vajec, nízkotučným sýrem a zeleninou. K pití je opět možnost kávy či zeleného čaje. K dopolední svačině si připravte jogurt a ovoce. K obědu bude již tradičně losos a také rajčatová či brokolicová polévka. Odpolední svačina bude stejná jako dopolední, tedy jogurt a ovoce. K večeři si pochutnáte na grilované vepřové panence s růžičkovou kapustou. K pití opět káva či čaj. Před usnutím si můžete dát ještě mléko či jogurt.

Čtvrtek

Snídaně se bude skládat ze dvou vajec naměkko, jogurtu s ovocem, kávy či čaje. Ke svačině si připravte sendvič s nízkotučným sýrem a kousky celeru. Chutný oběd si opět vytvoříte z lososa a salátu se zelím a ředkvičkami. K odpolední svačině si můžete dát jogurt s ovocem a k večeři dvě kuřecí prsa s cuketou, k pití opět na výběr mezi kávou a zeleným čajem. Před ulehnutím je možné sníst ještě jeden jogurt.

Pátek

Poslední den v pracovním týdnu začněte tvarohem s ovocem, kávou či čajem. Ke svačině si můžete pochutnat na Caesar salátu s kuřecímu prsíčky. Oběd bude stejný jako předešlý den, tedy losos se salátem. K odpolední svačině by vám mělo postačit jedno jablko. K večeři si připravte dva hovězí steaky s chřestem a sýrem. K pití si můžete dát kávu či čaj. Před spaním, v případě potřeby, jogurt či čerstvé mléko.

Sobota

Snídaně i dopolední svačina mohou být stejné jako v pátek, tedy tvaroh a Caesar salát. K obědu si připravte houbovou polévku a filet z lososa. K odpolední svačině si dejte sendvič se sýrem a kousky celeru a k večeři dvě kuřecí prsa s chřestem a strouhaným sýrem. K pití si můžete opět vybrat mezi kávou a zeleným čajem.  Předtím, než půjdete do postele, si můžete dát ještě jogurt.

Neděle

Nedělní snídaně může být tvořena jogurtem s čerstvým ovocem a omeletou s rajčaty a bylinkami. K pití káva či čaj. Dopolední svačinu může opět představovat Caesar salát, oběd filet z lososa a grilovaná zelenina. Odpolední svačinou může být sendvič se sýrem a celerem a k večeři si můžete pochutnat na dvou kuřecích prsou s mexickým salátem Guacamole. K pití opět jako vždy káva či čaj a před ulehnutím do postele jogurt.

Výše uvedená dieta vám může pomoci úspěšně zhubnout. Je však důležité si uvědomit, že to je jen začátek. Pro udržení nově získané váhy je stěžejní nevrátit se ke svým původním nezdravým stravovacím návykům, ale naopak postupně změnit celý svůj jídelníček. A zkuste také své ráno začít ještě před snídaní sklenicí vlažné vody s citronem, skvěle nastartuje váš metabolismus. Nezapomínejte také na pitný režim, tedy vypít alespoň dva litry tekutin za den.

Sdílejte článek