Život včel je ohrožen, a tím pádem i dozrávání plodů

Potraviny a zejména vitaminy v plodinách pro nás znamenají velmi podstatnou složku pro zdraví organismus a fungování lidského těla. Nejsme schopní si vystačit pouze s produkty živočišné výroby. S tím souvisí velký problém, který započal v Brazílii úhynem půl milionu zástupců včel, které jsou zodpovědné za opylování vysazených plodin po celém světě. Včely opylují 75 % všech plodin, když tyto včely nebudou, bude pár plodin opyleno ostatními živočichy, ale 75 % zůstane bez opylení, což bude obrovský problém pro celý svět. Právě proto jsou včely nepostradatelnou součástí našeho ekosystému, bez kterých se nejsme schopní obejít.

Úhyn včel v Brazílii

Udává se, že v Brazílii za poslední tři měsíce uhynulo obrovské množství včel, které čítá půl milionu jedinců. Brazilští včelaři našli mrtvá těla včel ve čtyřech brazilských státech. Viceprezident brazilského sdružení uvedl, že během posledních 48 hodin zemřely desítky tisíc včel.

Už je částečně známá i příčina jejich úhynu, o kterou se viceprezident také podělil. Uvedl, že všechny včely onemocněly, jen se zatím neví, jaká nemoc je přepadla. Včely mají ve zvyku odklízet těla mrtvých včel, což se jim stalo osudným. Při odklízení těl se nakazilo obrovské množství zdravých včel, které začaly umírat hromadně a ve velkém po celých úlech.

Čtěte také: Hospic splnil ženě její poslední přání, než zavřela oči navěky

Důvod úmrtí včel

Většina vědců se domnívá, že za úmrtím včel stojí lidská hloupost používání chemických přípravků k ošetření rostlin, které nedělají včelám dobře, díky tomu se perou s otravou, kterou roznesou po dalších včelách. Od ledna bylo v Brazílii schváleno více než 300 nových chemických postřiků a ochran, které mohou být příčinou masového úhynu včel.

V některých tělech mrtvých včel byly dokonce nalezeny zbytky takovýchto prostředků k ochraně rostlin. K této variantě se přiklání i samotný viceprezident brazilského sdružení včelařů.