David Hampl
22 dubna, 2022
, ,

V dnešní době se těžko najde někdo, koho nebolí nohy, záda nebo neskučí nad bolestmi krční páteře. O křečích nebo jiných neduzích ani nemluvě, na vině je totiž sezení u kancelářského stolu, kila navíc i nedostatek pohybu. Důsledkem toho trpí celé tělo. Jak takové potíže řešit snadno v domácím prostředí? Odpovědí na mnohé obtíže může být akupresura chodidel. Masáž dolní části nohou může být klíčem ke zdraví. Jak správně masáž provádět a jakými dalšími metodami nohám ulevit?

Masáž chodidel ulevuje od bolesti

Stačí poměrně málo a bolesti jsou pryč. Chodidlo je rozdělené na určité segmenty, při jejichž stimulaci dochází k úlevě od bolesti konkrétních částí těla. Správnou masáží chodila je možné navodit kvalitní spánek nebo pomoci s trávením. Masáž pomáhá při únavě po celodenní zátěži, ulevuje nohám od sezení nebo mnohahodinového stání a stimuluje krevní oběh pro zmírnění otoků.

https://www.babcineprzepisy.pl/

Koupele proti otokům

Jak ulevit nohám po dlouhém dni? Rozhodně pomocí koupelí, ke kterým není potřeba nic víc než velká nádoba, teplá voda a jablečný ocet. Na 6 šálků teplé vody se přidává 1-2 šálky jablečného octa. Nohy se ponoří do příjemně teplé vody a jemně se třou, dokud není voda studená. Jablečný ocet vydezinfikuje pokožku, uleví od otoků a navodí příjemně lehký pocit. Doporučuje se všem, kteří tráví pracovní dobu sezením nebo naopak stáním u linky nebo za barem.

Jednoduché cviky pro úlevu od bolesti

Nohy jsou těžké a oteklé? Pomocí jednoduchých cviků, které lze provádět doma vpodvečer u sledování televizního pořadu, budou nohy dokonale uvolněné. Tyto cviky jsou navíc i první pomocí, protože po jejich provedení je bolest během chvilky pryč.

Pro úlevu i posílení svalů

https://www.babcineprzepisy.pl/

Prvním cvikem, který doporučují fyzioterapeuti, je imitace chůze na podpatcích. K provedení cviků se postavte za židli a chyťte opěradlo oběma rukama. Poté pokrčte jednu nohu, koleno do pravého úhlu, u druhé nohy zvedejte patu od podlahy do výšky. Po přenesení váhy na prsty nohy zvedněte též ruce. Poté se vraťte patou zpátky na zem. Cvičení se provádí 15krát za sebou na každou stranu. Po cvičení dojde k uvolnění oblasti kotníku a k posílení svalů.

Tiše po špičkách

https://www.babcineprzepisy.pl/

Další cvik není pro baletky, ale vyzkoušejte si doma chodit co nejdelší dobu po špičkách. Klidně při plnění jiných domácích úkolů. Chůze po špičkách posílí už během pouhých 10 minut chodidlo a pomůže zbavit křečí či otoků.

Procvičování prstů na noze

https://www.babcineprzepisy.pl/

Další cvik, který se hodí ke sledování televize je, protahování a procvičování prstů u nohou, ale také protáčení kotníků. Ve stoje nebo vsedě prokrvujte prsty a točte kotníky, vždy cvičte asi 10krát s každou nohou.

Chytání tužky

https://www.babcineprzepisy.pl/

Dalším skvělým cvikem je trénování úchopu prsty na nohou pro posílení chodidel a zbavení křečí. Vyzkoušejte zvednout pomocí prstů na nohou tužku nebo jiný předmět.

Masáž tenisovým míčkem nebo akupresura

https://www.babcineprzepisy.pl/

Masáž provedená tenisovým míčkem před spaním pomáhá od bolesti a vede ke zlepšení spánku. Míčkem pohybujte od paty ke špičce.

https://www.babcineprzepisy.pl/

Po dlouhém dni na nohou se hodí i akupresurní masáž. Během 10-15 minut se uvolní nejen chodidla, ale snadno se lze zbavit i bolesti krční páteře, což platí i při jejím zablokování.

Zdroj: babcineprzepisy.pl

Sdílejte článek