Listy křenu jsou stejně zdravé jako samotný křen. Jak je použít?

Listy křenu jsou velmi oblíbeným doplňkem jídelníčku. Nemusíte je ale používat pouze jako doplněk pokrmů. Mají mnoho úžasných vlastností, které můžete užívat naplno. Posilují imunitní systém a doplňují mnoho prospěšných vitamínů a minerálů do vašeho organismu. Využít je můžete při vaření, ale také mnoha dalšími způsoby. A v každém případě získáte hodně dobrého.

Co obsahují listy křenu?

Listy obsahují vitamíny skupiny B, C, E a PP, síru, jód, železo, draslík, vápník, hořčík, selen a velké množství kyseliny askorbové. Listy křenu obsahují dokonce více vitamínů než citron nebo černý rybíz. Proto byste se měli zamyslet nad tím, jestli nebude lepší zvolit tuto surovinu.

smakdnia.pl

Obklady

Vezměte dva velké listy, ponořte je do vroucí vody a chvilku počkejte. Potom je přiložte na záda, zápěstí nebo jinou část těla. Zafixujte listy pomocí obvazu nebo šátku. Možná ucítíte jemné pálení, ale to je naprosto normální. Nechte obklad působit přes noc a ráno ho sundejte.

Čtěte také: Proč se ani trošku neusmějí? Příběhy starých fotografií jsou smutné!

Tinktura

Tinkturu snadno použijete při bolesti zad nebo kloubů. Sklenici naplňte listy a zalijte alkoholem, ideálně vodkou. Nechte ji louhovat po dobu 7 dnů na tmavém a chladném místě. Po uplynutí této doby ji nanášejte na bolavá místa a během chvilky se vám uleví.

smakdnia.pl

Nálev

Nálev si připravíte prakticky jako čaj a působí blahodárně na vaše tělo. Použít ho můžete na léčbu dýchacích cest nebo na alergii. Velmi dobře vám pomůže také pro revmatická onemocnění nebo kožní problémy. Z čerstvých listů to bude nejlepší, protože obsahují nejvíce vitamínů.

Listový macerát

Z čerstvých listů si můžete vyrobit také macerát. Použijte 2 lžíce mletých listů a 1 šálek převařené vody. Nalijte vodu na listy, nechte louhovat po dobu 6 hodin a každý den vypijte jednu sklenici. Jestli to budete dělat v zimě, použijte mražené listy a vlažnou vodu. Jinak to funguje pořád stejně a přinese vám stejně skvělé vlastnosti.

Zdroj: smakdnia.pl