David Hampl
10 července, 2020

Problémy s hladinou cholesterolu a se správnou výší krevního tlaku má v dnešní době značná část populace a nelze je podceňovat.

Zdravotní komplikace, které na sobě pocítíte, vás dříve nebo později dovedou k lékaři, který vám předepíše potřebné léky, ale zároveň vám doporučí, co máte vy sami změnit a dodržovat, abyste svůj zdravotní stav zlepšili a měli jste jej pod kontrolou. A k tomu patří neodmyslitelně i úprava toho, co jste byli možná dříve zvyklí jíst.

Cholesterol, přítel i strašák

Cholesterol má sice špatnou pověst, ale pro fungování lidského organismu je naprosto nezbytný. Část cholesterolu si tělo tvoří samo a část se do něj dostává potravou. Jeho zvýšená hladina však může způsobit zdravotní problémy, proto je na místě opatrnost. Pokud jde o jídla, kterým je třeba se vyhnout, nejnebezpečnější jsou tuky a samozřejmě smažená jídla. Pokud jde ale například o vejce, odborníci se nově shodují, že na růst hladiny cholesterolu až takový vliv, jak se dříve tvrdilo, nemají, a jedno vejce denně si člověk může klidně dopřát.

Pozor na hypertenzi

Vysoký krevní tlak neboli hypertenze je velice časté onemocnění, které může mít pro zdraví škodlivé následky a navenek se nemusí nijak zvlášť projevovat. S vysokým tlakem se musí vypořádávat zejména srdce a také celý cévní systém. Zajímavé je, že v průběhu života se krevní tlak může podstatně změnit a zejména s rostoucím věkem bývá poměrně časté, že z původně spíše nízkého tlaku se vyvine tlak vysoký a přinese komplikace.

Okurka a česnek jako součást výzbroje

Abychom výše uvedeným problémům lépe čelili, je dobře tělo vyzbrojit látkami, které ho posílí. Mezi takové přírodní zbraně patří pro někoho ne právě typická kombinace okurky a česneku. Obě plodiny jsou pro zdraví velice prospěšné, a kromě dalšího mohou pomoci právě i v boji proti zvýšené hladině cholesterolu i krevního tlaku.

Možná jste si tuto kombinaci oblíbili v i u nás populárním řeckém pokrmu tzatziki, ale to není jediné jídlo, kde můžete okurku a česnek najít na jednom místě. Zkuste náš recept na salát a možná v něm najdete svého pobočníka v boji o své zdraví. ¨

Potřebovat budete:

  • sklenici do poloviny naplněnou studenou vodou
  • 3 stroužky česneku
  • 1 okurku
  • 2 lžičky jablečného octa, a
  • trochu soli

Postup je velice jednoduchý.

Česnek oloupejte, rozetřete s trochou soli a smíchejte s jablečným octem. Okurku nakrájenou na kousky přidejte do připravené směsi, přilejte vodu a všechny ingredience promíchejte.

Přejeme dobrou chuť, a hlavně pevné zdraví!

Sdílejte článek