Proč máte v noci křeče v lýtkách a jak se jí zbavit?

Budíte se uprostřed noci, protože máte šílené křeči v lýtkách? Rozhodně v tom nejste sami. Tuto nepříjemnost zažije alespoň jednou za čas každý z nás. Nemusíte se hned obávat, že jde o něco vážného, jako syndrom neklidných nohou. Někdy je příčina mnohem jednodušší a také její odstranění není vůbec těžké. V první řadě tedy musíte zjistit, proč se křeče objevují.

Zjistěte, proč se křeče objevují

U každého jedince je příčina trochu jiná. Jistě víte o tom, že u těhotných žen se objevují naprosto běžně. Stejně tak se může jednat o nedostatek minerálů v těle nebo příliš sedavý styl života. Jestli naopak cvičíte příliš, mohou se objevit úplně stejné problémy. Jak se říká, nic se nemá přehánět. Alkohol, cigarety nebo velké množství tučného jídla bude mít jistě stejný výsledek.

Základní pomocí je více magnesia

První pomocí během těhotenství i mimo něj, je magnesium. Vyšší příjem hořčíku zajistí, že se svaly uvolní a křeče velmi rychle pominou. Můžete si ho koupit v lékárně v podobě šumivých tablet, které se rozpouští ve vodě. Anebo musíte do jídelníčku začlenit potraviny, které mají vysoký podíl hořčíku. Patří mezi ně avokádo, ořechy, celozrnné pečivo (i další produkty) nebo ovocné džusy.

Čtěte také: Češi mají tyto suroviny doma a přitom nevědí, jaké výborné účinky můžou mít. Řeč je o česneku a bobkovém listu.

Teplá voda před spaním je skvělý lék

Máte-li potíže s křečemi pravidelně, zkuste si dát před spaním hřejivou koupel. Teplá voda vám uvolní svaly. A pro lepší účinek si do ní přidejte epsomskou sůl. Ta totiž obsahuje hodně hořčíku, který se stane kůží do svalů. Ale pomůže vám i samotná koupel. Nemusíte ihned běžet do obchodu pro speciální sůl do koupele. Na druhou stranu pohyb není vůbec špatný způsob, jak se křečí zbavit.

Před spaním byste si měli dát alespoň trochu fyzické činnosti. Nemusíte jít zrovna běhat. Protažení svalů nebo krátké jógové cvičení vám hodně pomůže. Jestli na to nemáte čas, zkuste se jen chvilku projít. Nemusíte chodit ani ven. Bohatě postačí, když budete chvíli chodit do místnosti, abyste si před spaním trochu prohřáli svaly v lýtkách. Uvidíte, že se vám bude hned lépe spát.

Zdroj: irecept.cz