David Hampl
8 listopadu, 2021
,

Mnoho z nás tráví většinu dne v práci u počítače nebo sedíme doma u počítače nebo televize se smartphonem v ruce. Díky těmto nepřirozeným polohám pro lidské tělo, se potýkáme s bolestmi v krku, zádech a pažích, které vás mohou provázet pravidelně každý den. Sedavý způsob života je pro člověka škodlivý, protože naše těla potřebují pravidelný pohyb. Svaly nám při sezení dřevění, dochází k necitlivosti a brnění. Dnes se podíváme na pár osvědčených cviků na odstranění bolesti.

https://www.pinterest.com

Krk a ramena

Sezení u počítače nebo dlouhé cesty za volantem působí napětí v krčním a ramenním pletenci. Výsledkem bude dřív nebo později bolest svalů, vazů a kostí. Jde o vážný problém, který by vás mohl dostat i do nemocnice. Skřípnutí nervů a cév v krku může způsobit také výpadky vidění nebo silné bolesti hlavy. Všem těmto potížím se můžete vyhnout díky jednoduchým cvikům.

Jednoduché protažení

V první řadě vyzkoušejte protažení krčního a ramenního pletence. Jednu ruku opřete o rám dveří, sklopte hlavu a natáhněte bradu k opačnému rameni. Tento pohyb udělejte 10krát. Nevyvíjejte přílišné úsilí. Ve svalech při jemném pohybu ucítíte příjemné teplo. Poté cvik opakujte na druhou stranu a opřete se o druhou ruku. Uvidíte, že vám to hodně pomůže.

https://pinterest.com

Chcete-li si užít úlevu od bolesti a zároveň zmírnit stres, najděte si volnou zeď. Postavte se tak, aby se zadní část hlavy dotýkala stěny za vámi a paty byly asi 10 cm od ní. Nezvedejte ramena nahoru. Roztáhněte ruka do stran a proveďte 10 zdvihů. Během tohoto cvičení by se vaše ruce měly dotýkat stěny. Dávejte si ale pozor, aby se vám nezvedala ramena, jinak cvik nebude účinný.

https://pinterest.com

Tyto dva jednoduché cviky, které můžete udělat kdykoli a kdekoli (včetně kanceláře), uvolní tlak, který cítíte v oblasti krku a ramen. Zbavíte se díky nim bolesti a nepříjemných pocitů, které vás obvykle provází celým dnem. Stačí jediné dva cviky a budete mít mnohem krásnější a příjemnější život.

Sdílejte článek