David Hampl
19 února, 2020

Chtěli byste žít zdravě, ale nevíte, jak začít? Už vám někdy někdo řekl, že základem zdravého životního stylu je především kvalitní strava? Strava tvoří podstatnou část našeho života. Zdravá a kvalitní strava je předpokladem šťastného, spokojeného, zdravého a dlouhého života.

Snídaně je základ

Samozřejmě základem kvalitní stravy je vydatná a zdravá snídaně. Dnes vám proto přinášíme několik návrhů na zdravou snídani, které jistě oceníte. Každý den pak budete moci zkoušet jinou a třeba časem přijdete i sami na zdravé recepty. Pokud ano, určitě se o ně podělte a přispějete tím zdraví naší planety a samozřejmě svým bližním. Snídaně je základ dne, a pokud je zdravá, pak je to nejlepší, co můžete pro své tělo udělat.

Co je zdravé?

Otázkou ovšem zůstává, co se považuje za zdravé. Každý totiž považuje za zdravé něco jiného a po světě panuje spoustu názorů, které se mnohdy v charakteristice zdravé stravy neshodují. Z toho důvodu jsme se rozhodli, že vám nabídneme seznam opravdu zdravých pokrmů, u kterých můžete mít jistotu, že zdravé skutečně jsou. Zjistíte, že se vám žije mnohem lépe, máte přes den mnohem více energie, vaše tělo je štíhlejší a silnější, ale hlavně vy jste šťastnější a spokojenější.

Chce to vytrvat

Zdravou snídaní tak lze opravdu dosáhnout pozitivních výsledků. Chce to jen vytrvat a mít pevnou vůli. Na začátku se vám do toho možná nebude chtít a budou vám chybět vaše oblíbené pokrmy, ale postupem času zjistíte, že nic lepšího není a zdravou snídani už tak nebudete chtít vyměnit za nic na světě. Nyní vám nabídneme cca 15 báječných receptů na zdravou snídani.

Müsli nebo mrkev?

Pokud si uděláte pravé domácí müsli z přírodních produktů, bude vám jistě chutnat. Namočte si ho do mléka nebo vody a uvidíte, že vám bude chutnat. Můžete k němu přidat také oříšky, ovoce, ořechy nebo med či džem.

Můžete vyzkoušet jako snídani také toast s avokádem a sázeným vejcem. Stačí k tomu přidat šálek lahodné kávy a máte ideální zdravou snídani.

Možností je také rýžový nákyp s pistáciemi. Ideální volba pro všechny, kteří touží po krásné postavě a pevném zdraví. Pistácie v sobě obsahují spoustu potřebných vitaminů, které jiné potraviny neobsahují.

Lze si také dát mrkvové muffiny, které jsou v současné době velmi populární. Ideální volba pro zdravou a štíhlou postavu. Mezi dětmi jsou velmi oblíbené, protože mají veselou oranžovou barvu a jsou sladké.

Pohanková kaše s mlékem je také velmi oblíbená varianta zdravé snídaně. Pomůže vám s nadměrnou váhou a doplní potřebné látky tělu.

Pro aktivní jedince

Někdo má rád polévku i na snídani, takže může vyzkoušet lahodný kuřecí vývar s nudlemi. Pomáhá s trávením a lépe vám nastartuje den.

Avokádové smoothie je ideální pro velmi aktivní lidi. Stačí jen smíchat avokádo, bílý jogurt, mléko, banán, vanilku a trochu špenátu, a můžete se pustit do práce.

Co takhle zdravý sendvič se sýrem a bylinkami? Nejrychlejší snídaně, protože jen natřete a posypete, a můžete se dát do jídla.

Zapečená dýně s tvarohem. Je to jednoduché, chutné a zdravé jídlo, které si během chvíle připravíte v troubě. Ideální varianta na víkend.

Vyzkoušejte pita chléb plněný například: tvarohem, bylinkami, ovocem nebo sýrem. Můžete připravit na pánvi nebo použít vaflovač.

Jako v NASA

Opět můžeme použít avokádo a tentokrát míchané s vejcem. Tento pokrm přinese neocenitelné výhody pro srdce vzhledem k vysokému obsahu bílkovin, vlákniny a polynenasycených tuků.

Quinoa kaše s ovocem je součástí stravy astronautů NASA, a tudíž jde o opravdu kvalitní a vyváženou snídani, která má na tělo pozitivní vliv.

Řecký jogurt s otrubami a bobulemi je vynikajícím zdrojem vápníku, draslíku, bílkovin, zinku a vitaminů B6 a B12.

Francouzský toast se šunkou a sýrem je rychlá a vydatná snídaní, kterou si můžete měnit dle svých představ, například plátkem rajčete.

Na závěr si můžete dát pečenou bylinkovou omeletu, jež neobsahuje žádné škodlivé karcinogeny, vytvořené v průběhu smažení.

Sdílejte článek