[no_pagination]

Mnoho lidí má silnou emocionální úzkost kvůli nadměrnému stresu, což má za následek záchvaty paniky. Příznaky jsou poměrně drsné, ale existuje způsob, jak se s tímto problémem vypořádat.

My jsme pro Vás našli koncept panického útoku a nyní Vám můžeme předat svépomocné techniky, které skutečně fungují.

Jaké jsou hlavní příznaky?

Záchvaty paniky jsou obvykle charakterizovány následujícími příznaky:

  • Přicházejí a chodí krátce, trvají asi 5-10 minut.
  • Po panickém výbuchu se může celé Vaše tělo cítit vyčerpané a unavené. To znamená, že Váš mozek připravuje tělo na skutečné nebezpečí, a tím pádem pro něj vyžaduje spoustu energie.
  • Lidé, kteří trpí záchvaty paniky, někdy cítí bolesti v těle a často chodí i k lékaři. Věří, že existuje skutečná hrozba pro jejich život.
    Když dojde k útokům, můžete zažít pocit neskutečnosti, jako byste se viděli ze strany. Je možné, že nepoznaté dané místo.
  • Panický útok je velmi individuální zážitek. Zřídka se v chování člověka odhaluje, že v té době dochází uvnitř jeho těla k záchvatu paniky.

Co je panický útok?

Existuje teorie, která vysvětluje útoky paniky jako odkaz od našich primitivních předků. V jakékoli nebezpečné nebo život ohrožující situaci je lidské tělo připraveno na útok nebo běh. Rychlé dýchání, reflexní eskalace a nadměrné pocení jsou hlavními rysy tohoto mechanismu přežití. Dnes kdejaká stresující situace způsobuje stejné příznaky, ačkoli ve skutečnosti nemusí být pro Vaše životy žádnou hrozbou.

Co byste měli dělat?

Nebojte se! Neexistuje žádná skutečná hrozba pro Váš život. Můžete ovládat i záchvaty paniky. Licencovaný klinický psycholog vysvětlil, co byste měli dělat hned po začátku útoku:

  • Pamatujte: panický útok Vás nezabije.
  • Dostaňte se do volného prostoru.
  • Několikrát se zhluboka nadechněte.
  • Napněte a poté uvolněte několikrát Vaše svaly.

Jak se můžete navždy zbavit záchvatů paniky?

Psycholog doporučuje následující jednoduchou radu, pokud chcete zapomenout na záchvaty paniky:

  • Vyhněte se stresovým situacím.
  • Naučte se relaxovat (dobře spěte, odpočívejte pravidelně, zdravě jezte, meditujte).
  • Poraďte se s lékařem a zkontrolujte celé své tělo.
  • Pokuste se najít důvod k výskytu záchvatů paniky a racionální řešení.

Zdroj fotografií: freepik.com

Sdílejte článek