Maďarskou seniorku trápila řada zdravotních obtíží, měla velkou nadváhu, k tomu potíže s tlakem, ale nejhorší bylo, že pomalu přicházela o zrak vinou šedého zákalu. V 60 letech nebyla schopná se sama o sebe postarat a myslela na nejhorší. Tedy jen do doby, než jí kamarádka poradila recept, jak se dostat zase do formy. Hlavní roli v této ozdravné kúře hraje červená řepa, nenápadná a mnohými zatracovaná zelenina, která má však doslova zázračné účinky.

Zelenina se zvláštní chutí, ale zázračnými účinky

Červená řepa je levná, ale nenahraditelná. Hodí se výtečně do salátů, polévek i na pomazánky. Kromě rozmanitého kulinářského použití je však především zdravá a lidé by si ji měli dopřávat co nejčastěji, v případě zdravotních obtíží dokonce denně. Obsahuje vitamíny řady B a C, nadto celou řadu minerálů, jako jsou draslík, sodík, vápník nebo hořčík, které pomáhají regenerovat buňky a podporují imunitní systém člověka.

Při dietě, proti rakovině i šedému zákalu

Červená řepa obsahuje kromě množství vitamínů a minerálů také antioxidanty, které pomáhají odstraňovat z těla volné radikály a chrání před rozvinutím rakoviny. Kromě toho červená řepa zlepšuje krevní oběh a čistí tlusté střevo. Je skvělým pomocníkem při dietě, protože napomáhá vyplavování přebytečné vody z organismu včetně vyloučení toxinů, podporuje funkci střev a jater. Tím však výčet pozitivních účinků vůbec nekončí, protože právě jako v případě maďarské seniory napomáhá konzumace červené řepy ke zmírnění šedého zákalu a vidění. Obsažený tryptofan má navíc zklidňující účinky na mysl a nervovou soustavu.

Jak jíst červenou řepu podle maďarského receptu?

Po vzoru maďarské seniory je vhodné konzumovat červenou řepu co nejčastěji, ideálně ve formě řepného salátu s cibulí. Oloupejte proto 3 řepy a vařte je ve vodě s trochou soli, poté nastrouhejte nebo nakrájejte na tenké plátky a dejte do misky. Oloupejte dvě menší cibule, které naplátkujte na půlměsíčky, přidejte k řepě. Pokapejte extra panenským olivovým olejem, dochuťte octem a dosolte. Nechte hodinu odležet a konzumujte namísto přílohy nebo k večeři s celozrnným pečivem.

Sdílejte článek