Jak dnes najít zákazníky na internetu? Rozhovor se SEO specialistou

Aby si vaší firmy zákazník všimnul, už nestačí mít jen auto s logem firmy. V internetovém prostředí je třeba investovat peníze do SEO technologií. Jak to funguje nám popíše Jan Procházka, SEO specialista.

Jak dostat web na horní pozice vyhledávačů pomocí SEO optimalizace webu?

SEO optimalizace webu je služba, která zajistí horní pozice webu ve vyhledávačích na jeho klíčová slova. Nejprve se provede analýza webu klienta. Ta mi odhalí chyby, které na webu jsou a které brání vzestupu ve vyhledávačích. Dále potřebuji zjistit, na jaká klíčová slova chce být klient na horních pozicích vyhledávačů. Potom navrhnu další slova, na která bude možno web dostat na horní pozice,  jsou přitom smysluplná a pro web přínosná. Následně vytvářím zpětné odkazy z nejlepších zdrojů, které je možno zajistit. Tak postupně optimalizuji web klienta, aby se dostal na horní pozice vyhledávačů Google a Seznam.

Co nám prozradíte o Vaší profesi, ve které se zabýváte optimalizacemi webů?

Jelikož mám v oboru již dlouholetou praxi, povedlo se mi během své práce dostat na horní pozice vyhledávačů až stovky webů. Optimalizace webu je však dlouhodobý proces. Rád bych ale uvedl, že pokud se mnou klient vydržel, podařilo se našemu týmu dostat jeho web na horní pozice ve vyhledávačích. Používám nástroje jako je například majestic, collabim nebo ahrefs, ty jsou pro mou práci nezbytné.

Jaký význam má linkbuilding pro SEO webu?

Budování zpětných odkazů pro seo webu je nezbytné. Čím více těchto zpětných odkazů bude web klienta obsahovat, tím výše se bude umisťovat ve výsledcích hledání. To logicky zvýší jeho návštěvnost. Tvorba zpětných odkazů – linkbuilding – má mnoho zdrojů. Placené zpětné odkazy směřující na web klienta bývají umísťovány na dobře hodnocené a relevantní weby. Neplacené jsou pak například zpětné odkazy z článků na blogu klienta.

Pro úplnost uvádíme, že zkratka SEO označuje anglické Search Engine Optimization. Česky – optimalizace pro vyhledávače.