Chcete do vašeho města přilákat více turistů, přivést do něj nové obyvatele nebo chcete zpropagovat místní drobné podnikatele či kulturu? Ať už je váš záměr jakýkoliv, skvělým nástrojem, jak v tomto ohledu svou obec podpořit, je právě vytvoření atraktivního katalogu, kde na několika stranách vypíchnete kvality města. Turistické cíle, atrakce a další vyžití v okolí pro jedince i rodiny s dětmi, velkolepá vylepšení, která obec plánuje v blízké i vzdálenější budoucnosti, množství obchodů a služeb nebo promyšlenou síť městské hromadné dopravy. 

Katalogy lze umístit do kulturního a informačního centra, na radnici, do čekáren v okolních nemocnicích nebo do prostor budov, kde sídlí úřady. Jednoduše kamkoliv, kde se každý den pohybuje mnoho lidí, kteří si katalogu mohou všimnout a pročíst si jej. Pokud se vám tento nápad zamlouvá, ale nejste si jisti, jak ho co nejlépe zrealizovat, pokračujte ve čtení tohoto článku. Připravili jsme si pro vás několik užitečných rad a tipů, jak na to.

Jak by měl katalog vašeho města vypadat?

Aby po vámi vytvořeném katalogu sáhlo co nejvíce lidí, musí splňovat několik kritérií. Tím prvním a nejdůležitějším je co nejlákavější vzhled obálky a provedení. Žijeme v jednadvacátém století, proto berme barevný tisk jako samozřejmost. O černobílou brožurku vytištěnou na domácí tiskárně a sešitou sešívačkou, by lidé ani okem nezavadili. Mělo by vám jít především o kvalitu. Na výběr máte z katalogu lepeného, sešívaného nebo se spirálou. Počet stran, který vám bude vyhovovat, můžete nejčastěji tisknout ve formátech A6 na výšku, a A5 a A4 na výšku i šířku. Výjimkou není ani možnost čtvercového katalogu v různých velikostech. 

Když tvoříte reklamní katalog, dejte si záležet i na výběru papíru. Čím větší gramáž má, tím je papír tvrdší a kvalitnější. U katalogů je běžné a žádoucí, že je obálka vyrobena z tvrdšího papíru, obvykle o gramáži 250 g/m2 v provedení matné či lesklé křídy. Vnitřní archy papíru pak nejčastěji mají gramáž okolo 90-170 g/m2, a jde o lesklou či matnou křídu či případně o offsetový papír. Životnost povrchu obálky, a tím i její vizuální dojem, můžete ještě zvýšit takzvaným zušlechtěním. Zvolit můžete UV lak, matnou folii, soft touch folii nebo povrchovou úpravu, kde se matná a soft touch folie kombinuje s parciálním UV lakem.

Využijte při tvorbě reklamního katalogu služeb online tiskárny

Nejspíš si právě říkáte, že na vysokou úroveň provedení katalogu můžete rovnou zapomenout, vzhledem k rozpočtu, který na tyto projekty nebývá obvykle nijak velký. To ale není tak docela pravda, využijete-li služeb profesionální online tiskárny. Po celou dobu, kdy budete v objednávkovém systému ladit detaily, máte možnost sledovat a korigovat finální cenu, kterou za objednávku zaplatíte. Díky tomu se vám už nestane, že si dáte práci s podrobným zadáváním vzhledu katalogu tiskařům, a když vám sdělí celkovou sumu, budete jen nevěřícně koukat, kam až se cena vyšplhala, jako se to často děje při tisknutí v klasických tiskárnách.

Sdílejte článek